خدمات

تجهیز سالن های ورزشی

سالن های ورزشی شامل انواع مختلفی سالن های بدنسازی، کراس فیت، تنیس، ورزش های رزمی و… هستند که هر کدام از آن ها نیاز به تجهیزات مخصوص به خود دارند. جهیزات سالن های ورزشی شامل دو دسته هستند که دسته اول مختص همان رشته ورزشی و دسته دوم مشترک بین تمام رشته های ورزشی هستند.

در حقیقت اگر شما قصد تاسیس یک سالن ورزشی را داشته باشید باید تجهیزات مخصوص به آن را نیز آماده کنید تا سالن شما از لحاظ ایمنی و همچنین از لحاظ کاربردی بودن در سطح بالایی قرار داشته باشد. در غیر این صورت مراجعه کنندگان به باشگاه و سالن شما به حداقل خود خواهند رسید.

برای اینکه بدانید برای تجهیز سالن های ورزشی مختلف نیاز به چه لوازم و وسایلی دارید؛ ما را تا انتها در این مقاله از سری مقالات بازرگانی آرامش همراهی کنید. ما در این مقاله راهنمای خرید تجهیز سالن های ورزشی را به صورت مفصل برای شما ارائه کرده ایم تا بتوانید با اطمینان خاطر باشگاه و سالن خود را بدون کم و کاست تجهیز کنید.

تجهیزات مشترک بین انواع سالن های ورزشی

شما قصد تاسیس هر نوع سالن ورزشی را که داشته باشید برخی از تجهیزات در بین تمامی آنها مشترک هستند. بنابراین در ابتدا بهتر است که این تجهیزات را مدنظر قرار بدهید و قبل از هر چیزی این تجهیزات را خریداری کنید و سپس به فکر خرید تجهیزات اختصاصی مربوط به سالن ورزشی خود باشید. این تجهیزات شامل موارد زیر هستند؛

کفپوش های سالنی

کفش های سالنی که با نام کفپوش های ورزشی نیز شناخته می‌ شوند دارای تنوع گسترده ای هستند که ما در مقالات مجزا در بازرگانی آرامش در مورد آن ها توضیح داده ایم. اما فراوانترین این کفپوش‌ها کفپوش های گرانولی و تاتامی هستند که برای انواع باشگاه های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند.

البته برخی از سالن‌ ها و باشگاه‌ ها نیز از کفپوش های pvc استفاده می کنند. کفپوش های چمن مصنوعی نیز برای سالن های روباز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین یکی از تجهیزات مشترک در بین انواع سالن های ورزشی کفپوش می باشد. شما باید در خرید آن و در انتخاب بهترین کیفیت آن دقت کافی را به خرج بدهید.

کفپوش شما باید از نوع ضد آب باشد تا در صورت خیس شدن جلبک نزند و یا دچار پوسیدگی نشود. همچنین قابل شستشو باشد، سبک و قابل حمل باشد، رنگ آن ثابت باشد و از لحاظ بهداشتی نیز دچار عیب و ایراد نباشد. برخی از کفپوش های باشگاهی از مواد درجه دو یعنی مواد بازیافتی بی کیفیت و غیر استاندارد تولید می‌ شوند که این مسئله می‌ تواند در سلامت ورزشکاران و کیفیت ورزش آنها تاثیر منفی داشته باشد. بنابراین به هنگام خرید انواع کفپوش باشگاهی و سالنی حتما این نکات را مد نظر قرار بدهید.

کمد و چوب لباسی و قفسه و آینه

تمام باشگاه های ورزشی نیاز به چوب لباسی و کمد دارند. فرقی نمی‌ کند که شما یک سالن بدنسازی داشته باشید و یا یک سالن ورزش های رزمی، در هر صورت افرادی که به سالن شما مراجعه می‌ کنند نیاز به تعویض لباس خواهند داشت بنابراین شما باید به فکر یک مکان مناسب برای نصب آینه و همچنین نصب کمد و چوب لباسی باشید.

در این مکان فرد می تواند لباس های خود را تعویض کرده و در صورت نیاز به سر و وضع خود نیز نگاهی بیندازد و سپس شروع به ورزش کند. البته در برخی از باشگاه ها ههمچون باشگاه بدنسازی، به دلیل اینکه آینه کاری در روی دیوار به وفور دیده می‌ شود؛ در قسمت تعویض لباس و کمد دیگر آینه نصب نمی شود اما وجود کمد ضروری و لازم است.

اگر که محل مورد نظر شما رطوبت دارد بهتر است که از کمدهایضد رطوبت و ضد قارچ استفاده کنید. در غیر اینصورت تمام متریال از جمله ام دی اف، ملامینه و پی وی سی می توانند گزینه های مناسبی برای انتخاب کمد باشگاهی باشند. علاوه بر کمد باید قسمتی را نیز برای نصب چوب لباسی در نظر بگیرید.

تجهیزات بهداشتی

گزینه دیگر مربوط تجهیزات بهداشتی هستند که شما باید برای خرید آن ها حتما دقت کافی را به خرج بدهید. این تجهیزات شامل تجهیزات مربوط به سرویس بهداشتی و یا حتی دوش حمام می باشند که در برخی از باشگاه ها موجود هستند.

انواع ضربه گیر ها

کفپوش های باشگاهی که به عنوان ضربه گیر کف شناخته می‌ شوند نیز می‌ تواند در این دسته جای بگیرند. اما علاوه بر کف پوش ها در برخی مواقع نیاز به دیوارپوش نیز خواهید داشت. بنابراین قبل از اینکه باشگاه خود را تجهیز کنید حتما با یک کارشناس در این زمینه صحبت کنید تا در صورت نیاز ضربه گیر های دیواری را نیز خریداری نمایید.

راهنمای خرید تجهیزات سالن های ورزشی

اگرچه که در هنگام خرید تجهیزات سالن های ورزشی باید در ابتدا به کیفیت آن ها و سپس قیمت آنها توجه نمود، اما این اصل را از قلم نیندازید که کاربردی بودن تجهیزات حرف اول را می زند. شاید شما وسیله ای را خریداری کنید که کارایی کافی و لازم را نداشته باشد و از خرید تجهیزات دیگر غافل شوید. بنابراین ما در اینجا علاوه بر ارائه راهنمای خرید تجهیزات سالن های ورزشی، یک لیست کامل نیز برای شما ارائه کرده ایم تا در صورت نیاز به این لیست مراجعه کنید و به ترتیب اولویت ها باشگاه و سالن خود را تجهیز کنید.

تجهیز سالن بدنسازی

دستگاه های قدرتی و هوازی اصلی ترین گزینه هایی هستند که شما باید برای تجهیز سالن بدنسازی خود خریداری کنید. اما خرید این دستگاه ها برای تاسیس و راه اندازی یک سالن بدنسازی کافی نیست. بلکه شما باید تجهیزات خاص دیگری را نیز در نظر بگیرید.

به عنوان مثال انواع رک و مقرر نگهداری وزنه و دمبل، انواع میز و نیمکت، انواع میله هالتر، انواع زیرانداز ورزشی و… نیز جزو تجهیزات باشگاه بدنسازی هستند. علاوه بر آن شما باید انواع ضربه گیر های گرانولی را نیز برای برخی از دیوارهای نوک‌ تیز باشگاه خود خریداری کنید. کف این باشگاه نیز باید از کفپوش گرانولی پوشیده شده باشد تا ضربه گیری کافی را در برابر آسیب ها داشته باشد.

دستگاه های قدرتی و هوازی که شما برای باشگاه ورزشی خریداری میکنید باید از لحاظ قدرت موتور، دامنه تحمل وزن و مقاومت بدنه در حد بالا و استاندارد باشند. بدنه این دستگاه ها عمدتا از جنس فولاد روکش دار بوده و موتور آنها نیز از نوع موتور باشگاهی و با کیفیت است تا جواب تمام وزن ها و تمام افراد مراجعه کننده در تایم های طولانی را بدهد..

تجهیز سالن کراس فیت

شما برای تجهیز سالن کراس فیت به اندازه یک سالن بدنسازی نیاز به دم و دستگاه های متنوع قدرتی و موتور دار نخواهید داشت. بلکه تنها چیزی که نیاز دارید یک سازه کراس فیت و دیگر ادوات کلاس فیت می باشند که تعداد آنها حدود ۲۰ قلم است. علاوه بر این تجهیزات اختصاصی شما نیاز به پوشاندن دیواره های باشگاه و کف باشگاه با یک کفپوش قدرتمند را نیز دارید.

زیرا در ورزش کراس فیت که یک ورزش قدرتی و سرعتی است امکان رها شدن سریع وزنه ها وجود دارد و باید شما کف باشگاه و دیواره های آن را به صورت کامل ایمن کنید. اصل مهمی که برای تجهیز سالن های کراس فیت باید در نظر بگیرید مقاومت بالای دستگاه ها و ادوات و تجهیزات است. زیرا در صورتی که تجهیزات و ادوات کراس فیت مقاومت کافی نداشته باشند در اثر شدت و فشار بالای این ورزش دچار آسیب خواهد شد.

تجهیز دیگر سالن‌ های ورزشی

دیگر سالن های ورزشی که شامل ورزش های توپ و تور همچون تنیس و ورزش های رزمی هستند نیاز به تجهیزات خاص خود دارند. اما این تجهیزات از نوع تجهیزات عمومی هستند که ما در مطالب فوق به آنها اشاره کرده ایم. این باشگاه ها نیاز به یک کفپوش مناسب، کمد چوب لباسی، آینه، تجهیزات مربوط به سرویس بهداشتی، انواع تشک ورزشی و تجهیزات مخصوص رشته خود را دارند. به عنوان مثال ورزش تنیس نیاز به میز تنیس سالنی و انواع توپ و راکت و سبد نگهداری توپ و راکت دارد.

لیست قیمت تجهیزات سالن های ورزشی

هزینه ای که شما برای تجهیز سالن ورزشی خود پرداخت می کنید بستگی به رشته ورزشی شنا دارد. به عنوان مثال تجهیز سالن های بدنسازی بسیار هزینه بر تر از تجهیز یک سالن ورزشی تنیس است. این در صورتی است که تجهیز یک سالن بیلیارد نیز می تواند برای شما بسیار هزینه بر تر از یک باشگاه کراس فیت باشد.

در هر صورت قیمت تجهیزات ورزشی و نوع آنها هزینه خرید تجهیزات سالن های ورزشی را تحت تاثیر قرار میدهد. هزینه ای که شما بابت خرید یک تردمیل باشگاهی پرداخت می‌ کنید بسیار زیاد است. این مسئله در مورد تمام دستگاه های دیگر نیز صدق می کند. اما هزینه مربوط به تجهیزات عمومی همچون انواع کفپوش، کمد دیواری و… تقریبا قابل پیش بینی هستند.

اصل مهم دیگری که شما باید به هنگام خرید تجهیزات ورزشی باید در نظر بگیرید این است که به کیفیت و برند آن ها دقت کنید و محصولات خود را در برندهای معتبر خریداری کنید تا از لحاظ عمر و دوام استاندارد باشند. در غیر این صورت در کوتاه مدت دچار آسیب و پارگی و یا شکستگی خواهند شد.

یک مثال واضح در این زمینه انواع رک و مقر دمبل و صفحه هستند. اگر که این محصول کیفیت کافی را نداشته باشد ممکن است در اثر فشار وزنه ها دچار خم شدن و یا آسیب شود. انواع کفپوش نیز به همین صورت هستند. کفپوش های باشگاهی باید در برابر رها شدن وزنه ها مقاومت لازم را داشته باشند تا در کوتاه مدت فشرده نشوند، دچار پارگی و آسیب نگردند و همچنین قابل شستشو نیز باشند.

تجهیزات سالنی قیمت مناسب را از کجا بخریم

بهتر است که برای تجهیز سالن ورزشی خود به مرکز مراجعه کنید که تمام تجهیزات را اعم از تجهیزات عمومی و اختصاصی در کنار یکدیگر به فروش برساند تا دیگر نیازی به مراجعه به فروشگاه های متعدد نداشته باشید. در این صورت در وقت و هزینه های خود صرفه جویی بسیار خوبی به عمل آورده و بدون از قلم انداختن یک وسیله تمام تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری میکنید.

قیمت تجهیزات سالن های ورزشی اگرچه گزینه مهمی هنگام خرید است، اما اولین اصل نیست. شما اول به کیفیت و دوام و ماندگاری محصول مورد نظر خود دقت کنید و پس از این که در این مورد مطمئن شدید به قیمت آن نیز دقت نمایید. برای خرید تجهیزات ورزشی خود به هیچ عنوان کیفیت را فدای قیمت نکنید. زیرا این تجهیزات باید کیفیت و کارایی لازم را داشته باشند تا پاسخگوی نیاز به مراجعه کنندگان باشگاه باشند و در طولانی مدت نیز دچار آسیب و ایراد نشوند.

شما میتوانید برای خرید تجهیزات سالن های ورزشی ارزان قیمت از طریق بازرگانی آرامش اقدام نمایید. ما به عنوان یکی از معتبرترین فروشندگان تجهیزات ورزشی اقدام به فروش مستقیم و بدون واسطه تجهیزات ورزشی ارزان قیمت و اصل نموده ایم. اورجینال بودن این محصولات، وجود گارانتی و ضمانت نامه و همچنین خدمات پس از فروش از جمله اصول مهمی هستند که ما برای محصولات خود در نظر گرفته ایم.

مهمترین اصول برای تجهیز سالن های ورزشی

اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی از تمام مطالب بیان شده برای شما به عنوان چکیده بیان کنیم که راه گشای شما و راهنمای کامل برای خرید شما باشد باید به اختصاصی بودن و کاربردی بودن تجهیزات اشاره کنیم. مهم ترین اصول که شما برای تجهیز سالن های ورزشی باید به آنها توجه کنید شامل؛

کاربردی بودن تجهیزات

اورجینال بودن و اصل بودن برند تجهیزات

قیمت مناسب و مقرون به صرفه تجهیزات سالن های ورزشی

وجود ضمانت نامه و گارانتی

وجود خدمات پس از فروش

دوام و عمر طولانی

کیفیت بالای متریال و مواد تشکیل دهنده تجهیزات سالن های ورزشی

و وجود ایمنی و امنیت کامل تجهیزات می باشند.

ما در بازرگانی آرامش تمام این نکات را در نظر گرفته ایم و در نهایت بهترین تجهیزات سالن های ورزشی را با قیمت مناسب و کیفیت بالا برای شما ارائه نموده ایم. شما میتوانید برای خرید مناسب ترین نوعی تجهیزات با هزینه و نیاز خود با کارشناسان فروش ما مشورت کنید و در نهایت بهترین تصمیم خود را برای خرید بگیرید. ما همچنین محصولات خود را از لحاظ قیمت و کیفیت تضمین نموده ایم. لذا شما می‌توانید با خیال راحت خرید خود را بدون دغدغه خاطر و نگرانی انجام بدهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *