دسته‌بندی نشده

همه چیز در مورد مزایا تمرین با دستگاه فیله کمر

به عضلات پشت کمر و عضلات نگهدارنده ستون فقرات فیله کمر می گویند. همانطور که می دانید فیله کمریکی از عضلات بسیار مهم می باشد. تقویت این عضله مزایای گوناگونی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر شما فیله ‌کمر ضعیفی داشته باشید قطعاً مشکلات ستون فقرات برای شما بسیار زیاد حادث خواهد شد و در دراز مدت حتی باعث دیسک کمر نیز می گردد.

افرادی که دارای فیله‌ کمر ضعیفی هستند قادر به بلند کردن وزنه های نیمه سنگین و سنگین نخواهند بود و حتی در کارهای روزمره پس از مدتی دچار مشکلات ستون فقرات همچون دیسک ‌کمر نیز خواهند گردید. تمرین فیله کمر از این مشکلات پیشگیری جدی به عمل می آورند.

پس تمرین صحیح و همچنین تقویت عضلات فیله کمر برای بسیاری از رشته های ورزشی و حتی افرادی که فعالیت ورزشی کمی دارند بسیار مهم می باشد.

از دیگر مشکلات  ضعف فیله کمر برای آقایان می توان به اختلالات جنسی نیز اشاره نمود. که مشکلات بسیاری برا برای آن ها پیش خواهد آمد. پس با توجه به توضیحات داده شده و نظریه اکثر کارشناسان تقویت این عضله بسیار مهم می باشد و در سنین پیری نیز خمیدگی ستون فقرات جلوگیری خواهد نمود.

تمرینات ستون فقرات و فیله کمر برای دیسک کمر

حال سوال اینجاست افرادی که دیسک کمر دارند تمرین فیله کمر با دستگاه فیله برای آن ها مفید واقع می شود یا خیر؟

قبل از هر گونه پاسخ برای این سوال، بهتر است این نکته را به یاد داشته باشید که، قبل از هرگونه تمرین ورزشی بهتر است افرادی که دارای مشکلات ستون فقرات و یا دیسک کمر باشند با پزشک خود  حتماً مشورت کنند و بدون نظریه پزشک و به صورت خودسرانه هیچ‌گاه از هیچ گونه دستگاه ورزشی استفاده نکنند.

استفاده ازدستگاه فیله کمر برای بسیاری از افرادی که دیسک کمر دارند مناسب میباشد اما امکان وجود مشکلات بیشترهم با توجه به نوع بیماری برای این افراد وجود دارد. پس بهتر است ابتدا با پزشک و کارشناس مربوطه مشورت نموده و سپس از دستگاه فیله کمر و یا دستگاه های مختلف ورزشی استفاده کنند.

نحوه ورزش با استفاده از فیله کمر

حرکت ورزشی و تمرین فیله کمر دارای مزایای بسیار زیاد می باشد وهیچ گاه از انجام این حرکت تمرینی غافل نگردید. اما این نکته را هم به یاد داشته باشید با توجه به اینکه در این حرکت ورزشی ستون فقرات تحت فشار و تمرین قرار می گیرد بهتر است که از جمع بودن بدن خود حتماً اطمینان حاصل نمایید و در صورتی که شما فردی مبتدی هستید هیچگاه از صفحه و وزنه جهت تمرین استفاده نکنید و سعی کنید از مربی ورزشی خود نحوه تمرین با این دستگاه را به طور کامل و اصولی آموزش ببینید. زیرا ممکن است حرکت اشتباه در طولانی مدت برای شما بسیار مضر بوده و مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد.

برای انجام تمرین فیله کمر پس از اینکه بدن شما گرم شد پای خود را به میز فیله اهرم کرده و زانوی  یا ران خود را روی نیمکت قرار داده و تعداد ست های تمرینی با حرکت ۹۰ درجه را انجام دهید. در برخی موارد در صورت حرفه ای شدن و تمرینات زیاد بیشتر از۹۰ درجه هم به سمت بالا خم شوید. همواره این حرکت را به صورت کنترلی و آرام و آهسته انجام دهید و هیچگاه حرکت را شتاب‌زده انجام ندهید و سعی کنید بر روی فیله پشت کمر و همچنین عضلات سیرینی باسن و پشت پا نیز تمرکز داشته باشید.

چرا حرکت فیله کمر با دستگاه امری ضروری برای همه می باشد؟

افراد ورزشکار در رشته های پرورش اندام پاورلیفتینگ و فیتنس همواره همانطور که در بالای این مقاله برای شما توضیح دادیم به تقویت فیله کمر خود اهمیت بسیار زیادی می دهند. اگر این افراد فیله کمر ضعیفی داشته باشند در تمرینات دیگر خود هم به مشکل بر خواهند خورد. به همین جهت تمرین فیله کمر بسیار امری ضروری در این رشته ها است.

به عنوان مثال برای انجام حرکات ورزشی همچون اسکات با هالتر، حرکت ددلیفت، لیف اسکات، حرکات پرس پا با دستگاه، حرکات زیر بغل دمبل و زیر بغل هالتر نیز به مشکل برخواهند خورد و حتی دچار آسیب دیدگی ورزشی خواهند شد. زیرا حرکات های نام برده در بالا فیله کمر و ستون فقرات را درگیر می کنند و در صورتی که شما در قسمت پشت کمر دچار ضعف باشید قادر به انجام حرکات بالا با کیفیت مطلوب نخواهید بود.

اکثر ورزشکارانی که پس از تمرین ورزشی خود دچار کمردرد و یا ضایعه نخاعی می شوند دلیل آن ضعف فیله کمر و ستون فقرات  می باشد. پس با توجه به توضیحاتی که خدمت شما ارائه دادیم و همچنین نظریه بسیاری از پزشکان ورزشی و کارشناسان حوزه ورزشی تقویت فیله کمر و ستون فقرات امری بسیار مفید هم برای ورزشکاران و هم برای افراد عادی می باشد.

حرکت فیله با دستگاه به همراه وزنه

بسیاری از افراد حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای با توجه به این که قصد دارند عضلات فیله کمر را تقویت نموده و به قدرت جسمانی  به مراتب بالاتر از افراد معمولی دست پیدا کنند حرکت تمرین فیله کمر را به همراه وزنه و صفحه ورزشی انجام می دهند. این افراد در هنگام استفاده از دستگاه فیله کمر یک صفحه یا دمبل را درون دستان خود قرار داده و ست های تمرینی خود را به همراه وزنه انجام می دهند و فشار بیشتری را به فیله کمر و ستون فقرات خود به صورت اصولی و کارشناسی شده وارد می کنند.

البته اگر شما فردی مبتدی و تازه کار هستید سعی کنید این حرکت را با تعداد دفعات بالاتر و بدون وزنه انجام دهید و در صورت استفاده از دمبل برای انجام تمرین فیله کمر با کارشناس مربوطه و یا مربی خود مشورت نموده و از مزایای بسیار بالا و مفید ورزشی آن برخوردار شوید.

مزایای تمرین فیله کمر برای بهبود مشکلات جنسی

همانطور که در بالا نیز توضیحاتی برای شما در مورد تمرین فیله کمر دادیم خوب است به این نکته نیز اشاره نماییم و اعلام کنیم افرادی که دچار مشکلات  جنسی هستند به جای استفاده از داروهای ممنوعه که عوارض بسیار زیاد و گذرا را برای آن ها در پی خواهد داشت از حرکت فیله  کمر با استفاده از دستگاه استفاده کنند.

افراد مبتلا به ضعف جنسی اطمینان خاطر داشته باشند که تمرینات منظم حتماً نتایج بسیار عالی را برای آن ها رقم خواهد زد و در این بین تمرین فیله کمر بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با این تمرین از آسیب های مختلف استفاده از داروهای غیر مجاز که قالبا اعتیاد آور هم هستند، در امان خواهید بود و مشکلات شما به صورت کاملاً طبیعی حل خواهد  گردید. بازرگانی آرامش بهترین و عالی ترین نوع این دستگاه ها را برای شما در معرض فروش قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *