دسته‌بندی نشده

نحوه کار با دستگاه پرس بالا سینه

عضلات سینه یکی از عضلات بسیار مهم در ورزش بدنسازی و فیتنس است. تقویت عضلات سینه برای آقایان و بانوان بسیار حائز اهمیت بوده و بسیاری از افراد به حجم مناسب این عضله توجه می کنند. ما در این مقاله سعی داریم در مورد یکی از دستگاه های معروف ورزش بدنسازی با عنوان پرس بالا سینه که به افزایش حجم و ساختن این عضله کمک می کند به طور کامل  بپردازیم.

دستگاه بالا سینه هالتر

عضله سینه به سه قسمت تقسیم می گردد. قسمت میانی سینه، قسمت بالایی سینه، و قسمت زیر سینه که غالب افراد به تقویت تمام این قسمت ها می پردازند. دستگاه پرس بالا سینه هالتر متشکل از یک نیمکت متحرک است که شما می توانید با استفاده از اشپیل طراحی شده بر روی دستگاه به راحتی ارتفاع نیمکت را تنظیم نمایید. همچنین بر روی دستگاه  محلی جهت قرار گرفتن هالتر تعبیه گردیده است  که ورزشکار با توجه به ست های تعریف شده تمرینی خود می تواند از میز بالا سینه هالتربه منظور تمرین بالا سینه و افزایش حجم این قسمت استفاده کند.

پرس بالا سینه هالتر یکی از دستگاه های بدنسازی وزنه آزاد محسوب می گردد. این دستگاه در افزایش حجم عضلات بالا سینه بسیار موثر خواهد بود. همچنین دستگاه پرس سینه هالتر جهت تقویت عضلات بالاسینه مورد استفاده ورزشکاران مبتدی، حرفه ای و نیمه حرفه ای از زمان قدیم الایام تا به حال بوده است. تمام ورزشکاران فعال در رشته های بدنسازی و فیتنس، از کاربرد این دستگاه در افزایش حجم بالا سینه مطلع هستند. فقط نکته ای که هنگام خرید دستگاه پرس بالا سینه باید مد نظر قرار دهیم این است که نیمکت تعبیه شده و محل قرار گرفتن هالتر از استانداردهای کافی و ارگونومی مناسبی برخوردار باشند تا ورزشکار حین تمرین دچار آسیب دیدگی های ناشی از افتادن هالتر و یا مشکلات ستون فقرات نشود.

بالا سینه دمبل با استفاده از میز پرس  بالا سینه هالتر

اکثر دستگاه های به روز قابلیت تنظیم ارتفاع و همچنین تنظیم نیمکت را برای قامت های مختلف ورزشکاران دارند. ورزشکاران می توانند با استفاده از میز پرس بالا سینه هالتر در صورت دارا بودن استانداردهای کافی، عملیات وزنه زدن و تمرین بالا سینه با هالتر را به راحتی انجام داده و در ست های تمرینی ترکیبی یا به اصطلاح سوپر ست به راحتی اقدام به تمرین‌های خود کند. همچنین علاوه بر پرس بالا سینه دمبل ورزشکار به راحتی با استفاده از همین دستگاه می‌تواند قفسه سینه دمبل دست باز یا قفسه سینه دمبل دست جمع را انجام دهد.

افزایش قدرت بدنی مخصوصاً بالاتنه با استفاده از تمرینات بالا سینه

به طور کلی تمرینات سینه باعث افزایش قدرت بدنی بالا تنه فرد می شود و همچنین سطح تستوسترون و افزایش هورمون های رشد بدن را به طور چشمگیری بهبود می بخشد. عضلات سینه به عنوان یکی از عضلات بزرگ بدن محسوب می گردد و هیچگاه از تمرینات منظم این عضله نباید غافل گردید. لازم به ذکر است که در هنگام تمرین پرس سینه و یا بالا سینه عضلات پشت بازو ساعد و همچنین سر شانه نیز درگیر می شود و ورزشکار برای انجام حرکات پرس سینه با وزنه های بالا باید حتماً به تقویت سرشانه و پشت بازو و همچنین ساعد خود نیز بپردازد.

به همین دلایل تمرین این عضله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حتی در در مسابقات پارا المپیک و پاورلیفتینگ حرکت پرس سینه به عنوان یک آیتم رقابتی و سنجش قدرت افراد محاسبه می شود. در این راستا مسابقات پرس سینه  درسطح داخلی و در سطح مسابقات جهانی و المپیکی برگزار می گردد و به عنوان یکی از مهمترین معیارهای سنجش قدرت بالاتنه افراد محاسبه می شود.

بنابراین هیچ گاه از تمرین منظم این عضله غافل نشوید و حتماً به این نکته هم توجه کنید که تمرینات پرس بالا سینه هالتر و یا پرس سینه هالتر و یا زیر سینه هالتر، باید با توجه به استیل بدنی و حجم این عضله زیر نظر مربی انجام گردد و ورزشکاران نمی توانند خودسرانه بدون مشورت مربی اقدام به تمرین با این دستگاه کنند.

توضیحات تکمیلی

درگیری سرشانه و پشت بازو در این حرکت زیاد است و شما باید تمرکز ویژه ای بر روی عضله سینه خود داشته باشید. اگر شما تازه تمرین می کنید ممکن است فشار را بر روی عضله سینه خود کمتر حس کنید بنابراین این حرکت نیازمند هماهنگی عصب و عضله ویژه ای  است .در صورت اجرای تکنیک غلط ممکن است آسیب زا باشد.

این حرکت را در باشگاه می توانید با هالتر، سیم کش و یا دستگاه بالا سینه انجام دهید. از آنجایی که در ژنتیک اکثر ایرانی ها عضله بالا سینه یک عضله دیر رشد است سعی کنید از انواع تمرینات و با تکرار های متفاوت آن را تمرین دهید تا شاهد رشد قابل ملاحظه ای باشید.

پیشنهاد ما

بازرگانی آرامش به عنوان یکی از برترین و عالی ترین مجموعه های عرضه کننده انواع دستگاه های بدنسازی می باشد. شما می توانید دستگاه پرس بالا سینه المپیکی را به منظور تمرین در منزل خریداری کنید. این دستگاه در عین داشتن حجم بسیار کم، قابلیت تحمل وزن بالایی داشته و می تواند بهترین عملکرد را برای شما در منزل داشته باشد.

به دلیل فضای کمی که این دستگاه اشغال می کند، تمامی افراد می توانند ان را در منازل اپارتمانی خود نیز جای دهند. یک فرد ورزشکار می تواند با دریافت یک برنامه تمرینی مرتب و کارشناسی شده بر اساس اناتومی بدن خود از یک مربی ورزشی، بهترین بهره را از این دستگاه در منزل خود ببرد.

دستگاه پرس بالا سینه المپیکی با تحمل وزن ۳۲۰ کیلوگرم و دارا بودن وزن کلی ۱۲۰ کیلوگرم، بهترین گزینه و پیشنهاد برای پرورش عضلات سینه و بالا تنه به شمار آمده و تمین با ان بهترین بازدهی را برای شما از لحاظ کیفی و کمی خواهد داشت. لذا می توانید این دستگاه را در برند عالی، با دریافت تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش از بازرگانی آرامش تهیه نمایید.

در صورت داشتن هر گونه سوال و یا نیاز به مشاوره نیز، مشاورین فروش ما به صورت ۲۴ ساعتع اماده پاسخگویی به سوالات شما هستند، تا شما را در خرید دستگاهی کاملا متناسب با نیازتان راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *