دسته‌بندی نشده

موارد استفاده از کراس آور سیم کش

دستگاه کراس آور سیم کش یکی از دستگاه های پر کاربرد در ورزش بدنسازی و فیتنس است. ما در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه استفاده از این دستگاه و حرکت هایی که می توان با این دستگاه انجام داد اطلاعات جامعی برای شما بیان کنیم. شما به طور کلی با استفاده از این دستگاه می توانید حرکت های بسیار زیادی انجام دهید و عضلات مختلفی را پوشش دهید.

دستگاه کراس آور سیم کش چیست

بر خلاف هالتر، دستگاه های سیم کش به خصوص کراس آور، بیشتر بر روی تفکیک عضلات عمل می کند و کمتر به حجم دهی کمک خواهد نمود. این صحبت به معنی این نیست که دستگاه کراس آور بر روی حجم دهی عضلات بی تاثیر خواهد بود، بلکه منظور این است که، هدف اصلی دستگاه کراس آور تفکیک عضلات و تحت فشار قرار دادن عضلات ریز تر و تقویت ان ها می باشد. در ادامه به ترتیب حرکات ورزشی با دستگاه کراس آور سیم کش را برای شما مطرح خواهیم کرد.

حرکت جلو بازو با استفاده از دستگاه کراس آور

ورزشکاران می توانند چندین حرکت سیم کش را جهت افزایش حجم و قدرت عضلات با دستگاه سیم کش انجام دهند. که در ادامه در مورد حرکات جلو بازو با دستگاه کراس آور سیم کش را به تشریح برای شما بیان خواهیم نمود.

هر کدام از نحوه قرار گیری ورزشکار و حرکت های مختلف جهت تقویت و فرم دهی عضله در ورزش های مختلف با هم تفاوت های فاحشی دارند که در این مقاله جای بحث در مورد ان نیست. وسیله ای که به این دستگاه متصل می شود با نام طناب کش معروف است. و شما با استفاده از طناب کش می توانید حرکات جلو بازو و پشت بازو را انجام دهید.

حرکت جلو بازو سیم کش ایستاده

ورزشکار می تواند با توجه به برنامه تمرینی و تعریف شده توسط مربی خود، میله دستگاه را به پایین دستگاه متصل نموده و با استفاده از پیچ اشپیل سوزنی دستگاه، وزنه مورد نظر را انتخاب نموده و با کشیدن میله دستگاه اقدام به تحریک عضلات جلو بازوی خود در ست های تمرینی مختلف نماید.

البته همواره این نکته را مورد نظر قرار دهید که هنگام تمرین به موازات دستگاه قرار بگیرید و حرکت را به صورت کنترلی انجام دهید تا ستون فقرات را با حرکات اشتباه تحت فشار قرار ندهید. یکی از نکات مثبت دستگاه کراس آور سیم کش این است که شما به راحتی می توانید با استفاده از پیچ اشپیل وزنه های دستگاه را کم و زیاد کنید.

حرکت جلو بازو سیم کش نشسته

در برخی موارد با توجه به برنامه تمرینی شما می توانید به راحتی با استفاده از دستگاه کراس آور به صورت نشسته اقدام به تمرین جلو بازو سیم کش نمایید. البته ساعد نشسته نیم کش هم از موارد تمرینی در حالت نشسته با این دستگاه می باشد. ورزشکار طبق برنامه تمرینی حرکت ساعد نیم کش نشسته را نیز انجام می دهد.

حرکت جلو بازو سیم کش از جلو

حرکت تخصصی دستگاه سیم کش کراس آور جهت تقویت و فرم دهی عضلات جلو بازو کاربرد خیلی زیادی دارد. تمامی ورزشکاران اعم از حرفه ای و آماتور، در برنامه تمرینی خود این حرکت را به صورت ایستاده انجام می دهند. تفاوت این حرکت با سیم کش ایستاده این است که حرکت دست ها از طرفین می باشد در صورتی که جلو بازو ایستاده دست ها از مقابل صورت حرکت می کنند.

البته شما هنگام اجرای این حرکت باید از هر دو طرف دستگاه کراس اور سیم کش استفاده کنید. ابتدا باید ارتفاع دستگاه را تنظیم نمایید سپس وزنه های مناسب را در هر دو طرف دستگاه انتخاب نموده، میله های تک دست را نصب نموده و ست ورزشی خودرا انجام دهید. اما نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که این حرکت بسیار تخصص می باشد و اگر شما حرکات را به صورت کامل اموزش ندیده اید هرگز از وزنه سنگین استفاده نکنید.

نکات ریز برای حرکت جلو بازو سیم کش

حتی افراد حرفه ای هم از وزنه های خیلی سنگین در این حالت استفاده نمی کنند. زیرا فشار مستقیم بر روی پیک جلو بازو وارد می شود. به همین جهت شما به دلیل خستگی فرم استفاده را ناخودآگاه تغییر داده و  از مزایای ان بی نصیب می شوید. اگر این اتفاق بیفتد جلو بازوی شما فرم زیبایی به خود نمی گیرد و به اصطلاح شما با تقلب و  کمک گرفتن از ساعد و سر شانه حرکت را انجام می دهید.

هدف از این حرکت تمرکز کامل جلو بازو بدون دخالت ساعد و سرشانه می باشد. پس همواره سعی کنید ابتدا با استفاده از وزنه های سبک حرکت مفید ورزشی را فرا گیرید. علاوه بر آن حتما از مربی بخواهید که در طول چندین دوره نحوه ایستادن و وزنه زدن شما را به طور کامل چک نموده و ایرادات را بر طرف نماید.

حرکت نشر جانب سیم کش از بغل با استفاده از دستگاه کراس آور

به منظور انجام این حرکت در ابتدا میله تک دست را به پایین دستگاه متصل کنید. سپس وزنه مناسب را انتخاب نموده و مقداری سیم دستگاه را بکشید. حرکت نشر جانب سیم کش را دقیقا طبق برنامه ورزشی انجام داده و بعد از پایان حرکت با دست اول، حرکت را با دست بعدی انجام دهید.

حرکت پشت بازو سیم کش ایستاده با استفاده از دستگاه کراس اور

ورزشکاران با استفاده از دستگاه کراس آور سیم کش می توانند حرکت پشت بازو سیم کش را به صورت ایستاده انجام دهند. نحوه انجام حرکت بدین صورت است که میله دستگاه را به قسمت بالای کراس آور وصل نموده  سپس حرکت پشت بازو سیم کش ایستاده را انجام می دهند. یک قسمت اهرم مثلث شکل برای این دستگاه تعبیه شده است که طبق برنامه ورزشی شما می توانید حرکت پشت بازو ایستاده تک دست را انجام دهید.

البته به این نکته توجه کنید که کار با دستگاه سیم کش نیازمند مهارت و آموزش می باشد. هر چند که این دستگاه از لحاظ ایمنی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و در مقایسه با وزنه های ازاد اسیب بسیار کمی به بدن وارد می کند، اما زمانی که شما حرکات را به صورت صحیح انجام ندهید عضله هدف تحت فشار قرار نمی گیرد و دیگر عضلات تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

نکات کاربردی برای استفاده از دستگاه کراس آور

برخی اشتباهات در باشگاه توسط ورزشکاران مبتدی و نیمه حرفه ای موجب محروم شدن از مزایای استفاده از دستگاه کراس آور می شوند. دستگاه کراس آور سیم کش یکی از دستگاه هایی است که حرکت های بسیار متعددی را می توان با آن انجام داد. اما بهتر است از عیب این دستگاه نیز مطلع باشید.

امکان تقلب و انجام حرکات ناصحیح به صورت ناخواسته در این دستگاه وجود دارد. البته همانطور که قبلا هم گفتیم اصلا نگران اسیب دیدن نباشید، اما در صورت اشتباه، از هدف کلی تقویت عضله دور خواهید شد. پس همواره استفاده از وزنه های کمتر و حرکت اصولی بسیار مفید تر و با ارزش تر از حرکت غیر اصولی و کمک گرفتن از عضلات غیر هدف خواهد بود.

سخن پایانی ما

یر از تمامی حرکات ذکر شده، حرکات کتعدد دیگری نیز با استفاده از دستگاه کراس آور سیم کش قابل اجرا هستند که در مقالات بعدی به صورت مفصل به ان ها خواهیم پرداخت. به همین جهت مقالات بعدی ما را در جهت (آموزش استفاده از دستگاه کراس آور سیم کش) و (حرکات قابل اجرا در دستگاه کراس آور سیم کش) از دست ندهید.

همچنین ما شما را به منظور بازدید از دستگاه کراس مجموعه فروشگاه آرامش دعوت می کنیم. این دستگاه در معتبر ترین برند موجود و با استفاده از جدیدترین و استانداردترین تکنولوژی طراحی و تولید شده است و با عالی ترین قیمت ممکن در معرض فروش قرار داده شده است. در صورت هر گونه سوال یا مشاوره برای خرید نیز مشاورین فروش ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند و بهترین مشاوره برای خرید را به شما عرضه خواهند نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *